۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
مقاومت سخت بازار خودرو | منتظر گرانی باشید
با وجود ورود گسترده خودرو‌های جدید به کشور در سال جاری، قیمت خودرو‌های خارجی همچنان در برابر کاهش و افت مقاومت می‌کند. از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، شاهد ترخیص تعداد زیادی از خودرو‌های وارداتی جدید هستیم. بسیاری از این خودروها، مانند نیسان سیلفی و تویوتا کرولا، برند‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای دارند و از نظر مشتریان ایرانی به عنوان خودرو‌های وارداتی واقعی شناخته می‌شوند. با این حال، ورود انبوه این خودرو‌ها نتوانسته است قیمت خودرو‌های خارجی در بازار را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۲۱۴

به گزارش کارنا، مقاومت قیمت خودرو‌های خارجی در برابر کاهش، شرایط عجیبی را در بازار ایجاد کرده است. به عنوان نمونه، قیمت کیا اپتیما نسل سوم و چهارم در مدل‌های کم‌کارکرد، از قیمت کیا K۵ بالاتر است. این تفاوت قیمت در مورد سایر خودرو‌ها نیز به طور مشابه مشاهده می‌شود.

برخی از مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند که این مقاومت در برابر شکست قیمت، ناشی از واردات خودرو‌های کم‌آپشن با پیشرانه‌های ضعیف در مرحله جدید واردات است. این انتقاد پذیرفته است، اما بازهم باید شاهد شکست قیمت‌ها می‌بودیم، چرا که ما با خودرو‌هایی جدید روبه‌رو هستیم که از نظر طراحی ظاهری و همچنین فناوری، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفته‌تر هستند.

منبع:گسترش نیوز

ارسال نظر